سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آزمند بودن ، جاودان بندگى نمودن است . [نهج البلاغه]

دیوار313

محدودیت تا کجا؟

پس از گذشت مدت زمان اندکی از طرح‏های ترافیکی شهر تهران از جمله عبور و مرور خودرو‏ها براساس شماره‏ی زوج و فرد پلاک و از سوی دیگر جریمه‏های هنگفت اداره راهنمایی و رانندگی که برخی رانندگان به علت تخلفات گوناگون مجبور به پرداخت آن هستند، فشار و محدودیت بزرگی را به مردم تحمیل کرده بود، از ساعت 24 شب گذشته طرح الزام دارندگان خودرو به استفاده از کارت هوشمند سوخت و سهمیه‏ی 100 لیتر بنزین در ماه نگرانی عجیبی را در مردم به‏وجود آورده است.

محدود کردن دارندگان خودروهای شخصی و از سویی انواع طرح‏های الزام‏آور را در شهرهایی هم‏چون تهران به اجرا گذاشتن تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و آیا جز این راه‏ هیچ کار دیگری نمی‏توان انجام داد؟

افرادی که با هزاران مشقت و قرض و پرداخت اقساط با سودهای هنگفت و به امید در اختیار داشتن یک خودروی شخصی به منظور رفاه خود و خانواده، فشارهای بسیاری را تحمل می‏کنند در ادامه این مسیر تا چه حد باید محدود شوند؟

آیا استفاده یک گروه قلیل از خودروهای فرسوده و یا مدل‏های جدید شش و هشت سیلندر در خیابان‏ها باید عاملی برای فشار بر اکثریت محروم جامعه باشد؟

آیا وجود آلودگی هوا و ترافیک در چند شهر بزرگ از جمله تهران باید سبب اعمال محدودیت و تعمیم آن به کل کشور شود؟

در رسیدن به این مقصود به نظر می‏رسد مسئولان امر در مجلس شورای اسلامی و دولت دچار تناقض شده باشند، چرا که اجرای این طرح مردم را با نگرانی‏های عدیده‏ای مواجه کرده است و دولتمردان باز همچون دیگر تصمیم‏گیری‏های شتابزده و غیر کارشناسی تسلیم فکر برخی عناصر تندرو و غیر کارشناس در بدنه‏ی مجلس و دولت شده‏اند.

تصمیم‏هایی مثل طرح تغییر ساعت بانک‏ها، برخورد فیزیکی با برخی خواهران و برادران در خیابان‏ها و بازداشت‏های بدون دلیل افراد، که جز ایجاد جو ناامنی و عدم اعتماد به مسئولان نتیجه‏ی دیگری دربر نداشته است.

حوادث به‏وجود آمده در کمتر از 24 ساعت گذشته نشان دهنده‏ی خشم مردم از تصمیم نابجای مجلسیان و دولتمردان است که در قالب تخریب اموال عمومی و به‏ آتش کشیدن پمپ‏های بنزین بروز کرده است.

به جاست مسئولان به جای فکر کردن در طریق محدود کردن مردم و گرفتن اندک دلخوشی‏های باقیمانده در دل خانواده‏ها که اکثر اوقات به‏صورت سفر تفریحی آخر هفته خود را نشان می‏داد به راهکارهای دیگری از جمله بالا بردن سقف تولید بنزین و دیگر فرآورده‏های نفتی بیاندیشند و از این راه  هدف عالی ازادی بیشتر مردم در جامعه را تحقق بخشند. ‏

به امید آن‏روز 




دیوار313 ::: چهارشنبه 86/4/6::: ساعت 4:45 عصر

<   <<   6   7   8   9      
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2


بازدید دیروز: 4


کل بازدید :75309
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
دیوار313
اهل مطالعه، دوست‏دار طبیعت، عاشق مسافرت و ...
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<