سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی افسرده دل، کمتر می پاید . [امام علی علیه السلام]

دیوار313

به نام خدا

جوانان در سراسر دنیا بنابر روحیه و نوع فکر خاصی که دارند باید در مواقعی به تفریح و سرگرمی مشغول باشند که معمولأ از آن به گذران اوقات فراغت تعبیر می‌شود.

شاید این موضوع در بسیاری از برنامه‌های صداوسیما و یا مطبوعات به کرات مطرح شده باشد و بحث‌های مفصل و دقیقی حول این محور شکل گرفته باشد، اما به‌واقع در عمل کار خاصی صورت نپذیرفته و هنوز هم گروه بی‌شماری از جوانان برای سپری کردن اوقات فراغت خود با مشکل مواجه هستند.

نکته‌ی خاصی که به‌نظر می‌رسد در بسیاری از این برنامه‌ها از پرداختن به آن غفلت شده است، لزوم آگاه‌سازی جوانان از روش‌های مختلف گذران اوقات فراغت است که این جنبه از ناآگاهی باعث به‌وجود آمدن معضلات مختلفی در جامعه شده است.

عدم آگاهی جوانان در کنار کمبود امکانات رفاهی و تفریحی و از سوی دیگر گرانی امکانات موجود نسبت به سطح درآمد خانواده‌ها، عامل بوجود آمدن ناهنجاری‌های بسیاری در سطح جامعه شده است که ناشی از برداشت اشتباه جوان از مقوله‌ی تفریح و شادی است که خود را در زمان‌های مختلف به شکل‌های غیرمتعارفی نشان داده است.

هم‌اکنون در به ‌اصطلاح کلان شهر تهران که پایتخت کشور به‌شمار می‌رود از سطح امکانات تفریحی و رفاهی روز به روز کاسته شده و به بهانه‌های مختلف از جمله بازسازی و بروز اشکالات فنی و محتوایی و غیره این مراکز رو به سوی تعطیلی پیش می‌رود.

پسران و دختران در اینچنین جامعه‌ای از لحاظ روحی دچار حالت یأس و ناامیدی شده و واژه‏ی «تکرار» جزء جدایی‌ناپذیر زندگی آنان می‌شود، چراکه تا چه زمانی می‌توان هر روز به یک پارک و یک سینما و یک خیابان رفت و اوقات را سپری کرد و مسلمأ در هر حالتی این رویه با شکست روبرو خواهد شد.

حتی در برخی موارد خانواده‌ها نیز از بوجود آمدن این رویه دچار کسالت و خستگی می‌شوند که در نهایت با اعتراض اعضاء نسبت به وضع موجود باعث ایجاد کشمکش در محیط خانه می‌شود که تبعات خاص خود را در جامعه خواهد داشت و از جمله‌ی آن تأثیر در بازدهی کاری و برخورد با اطرافیان را می‏توان نام برد.

به نظر می‌رسد برای رفع این موضوع باید روش‌های جدیدتری از گذران اوقات فراغت در جامعه را جستجو کرد که از جمله‌ی آن‌ها «مسافرت» است؛ راه‌اندازی اردوهای خارج از شهر و استان در سطح مدارس با بودجه‌های مطلوب به شکل وسیع، به طوری که به مرور همه دانش‌آموزان و دانشجویان را پوشش دهد از جمله اقداماتی است که می‌تواند فضای رخوت و یک‌شکلی زندگی را به نحو مناسبی تغییر دهد.

مسافرت به شهرهای مختلف ضمن تأثیرات فراوانی که در روح و روان جوانان دارد باعث کسب تجارب گرا‌ن‏سنگی می‌شود که درباره‌ی آن صحبت‌های فراوانی در حوزه ‌دین و جامعه‌شناشی و روانشناسی وارد شده است که لازم به توضیح نیست.

امید است با بررسی دقیق موضوع اوقات فراغت جوانان از ضربه‌های سهمگین ایجاد روحیه انسان‌های خسته و کسل در سطح جامعه پیشگیری کنیم و متشکر می‌شوم اگر در این موضوع پیشنهادات خود را در انواع گذران اوقات فراغت جوانان برای من ارسال فرمائید.

 




دیوار313 ::: یکشنبه 86/6/11::: ساعت 3:33 عصر

<      1   2   3   4   5   >>   >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 7


کل بازدید :75196
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
دیوار313
اهل مطالعه، دوست‏دار طبیعت، عاشق مسافرت و ...
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<